وكيل مجتمع ويژه امور اقتصادي

۳۰ بازديد

وكيل مجتمع ويژه امور اقتصادي

صلاحيت و رسيدگي مجتمع تخصصي رسيدگي به جرايم قضايي در صورتي كه اشخاص مذكور در ماده 307 قانون آيين دادرسي مدني مستشار وزرا، بالاترين مقام سازمان ها، شركت ها و مؤسسات، مؤسسات عمومي غيردولتي، مديران، مؤسسات خصوصي باشند. ادارات و مؤسسات، مؤسسات غيردولتي، رؤساي دانشگاه ها، هيأت رئيسه دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي، شهرداران، فرمانداران و سرپرستان هر يك از اين سمت ها كه به اتهام آنها در دادسرا و دادگاه هاي مجتمع قضايي رسيدگي مي شود. و جرايم اقتصادي و پرونده هاي مربوط به جرايم اقتصادي بدون رعايت مرجع معين. در صورتي كه كمتر از حد نصاب مورد نظر باشد در اين مقاله با توجه به حساسيت و اهميت موضوع و پيشنهاد دادستان مجتمع قضايي امور اقتصادي در اين مجتمع بررسي مي شود. در تعدد جرم موضوع ماده يا ارتكاب آن به صورت سازماندهي شده است كه عبارت است از مجموع ارزش اموال موضوع جرايم ارتكابي. نتيجه آنها معيارهاي تحقيق در مجموعه است و جرايم سازمان يافته جرمي است كه توسط گروه و رهبري يك مجرم انجام مي شود.
جرايمي كه عليه فعاليت هاي اقتصادي ارتكاب مي يابد، اين نوع جرايم به چند نوع تقسيم مي شوند كه از اين نظر يك سري قوانين توسط دولت براي تنظيم يا انجام انواع فعاليت هاي اقتصادي وضع مي شود و نهادها، سازمان ها و بنگاه هاي اقتصادي بايد وارد شوند. چرخه اقتصادي پيروي از يك سري قوانين و چارچوب است. به همين دليل بايد اين را در نظر داشته باشيد.
جرايم اقتصادي انواع مختلفي دارد. دسته اول فعاليت هاي اقتصادي اساساً غيرقانوني و نامشروع است. مانند شرط بندي و قمار، اما دسته دوم جرايم اقتصادي جرايمي هستند كه براي تحميل سود به منظور انجام فعاليت هاي اقتصادي كه پس از تأسيس قانوني شركت هاي اقتصادي اتفاق مي افتد، استفاده مي شود. اما دسته دوم جرايم مانند سوء استفاده از وجوه مصرفي در تشكل هاي اقتصادي از جمله فعاليت هايي كه موجب آسيب به شبكه هاي اقتصادي مي شود و سوء استفاده از يك سري شبكه ها و وجوهي كه به عنوان وام به شركت ها داده شده است. از جمله اقدامات عليه كارگران مي توان به عدم پرداخت دستمزد و بيمه كارگران، نقض حقوق مصرف كننده، افزايش بي حساب كالاها و كالاها، جرايم زيست محيطي و... اشاره كرد.
هدف از تشكيل مجتمع قضايي چيست؟ گروه‌هاي قضايي امور اقتصادي به دليل پيشگيري از جرائم اقتصادي و حمايت از سرمايه‌گذاراني كه براي توسعه اقتصاد كشور تلاش مي‌كنند، وظيفه قوه قضائيه را در مسائل و امور اقتصادي بهينه مي‌كنند. دومين سياست كيفري مناسب و بازدارنده، تهيه سيستم هاي اطلاعاتي كافي براي مبارزه و برخورد با جرايم فساد اداري، رسيدگي، رسيدگي، صدور حكم، اجراي آيين دادرسي كيفري و موارد مذكور در تبصره ماده 566 و كليه موارد است. دستورالعمل ها و اهداف تشكيل مجتمع تخصصي امور اقتصادي.در مجتمع هاي تخصصي از جمله مجتمع تخصصي جرايم اقتصادي، راي هيچكس در رسيدگي قابل قبول نيست. مجتمع هاي قضايي امور اقتصادي اين مزيت را دارند كه قاضي به اين موضوع تسلط دارد و چندين پله بالاتر از قاضي است كه ممكن است اطلاعاتي نداشته باشد و بتواند در پرونده مفيد واقع شود. است و نه در زمان كوتاه تري و به پرونده رسيدگي مي شود. البته آنچه در اين زمينه حائز اهميت است اين است كه در اين مجتمع از وكيل ويژه رسيدگي به جرايم اقتصادي كه نسبت به ساير وكلا تخصص بيشتري دارد استفاده مي شود. قاضي اين مجموعه وكلا نيز بايد در زمينه جرايم اقتصادي داراي تخصص ويژه باشد.حوزه فعاليت مجتمع ويژه جرائم اقتصادي جرايم مربوط به فصل ششم قانون بازار بورس و اوراق بهادار جمهوري اسلامي ايران است و تحصيل و تحصيل ثروت از طريق قاچاق غيرقانوني كالا و ارز يكي از جرايم است. كه به صورت غيرقانوني انجام مي شود. تصرف غيرقانوني در اموال عمومي دولت و رفع غيرقانوني اخلال در نظام اقتصادي و همچنين اخلال در بورس و نظام اوراق بهادار، جرايم مالياتي، جرايم گمركي و جرائمي كه در گمرك اتفاق مي‌افتد و براي ترخيص كالا صادر مي‌شود، كه رشوه خواري است. يكي از جرايم است كه برخورد با جرايم اقتصادي غيرقانوني است.پولشويي، تعدد و تعدد مقامات دولتي به اموال عمومي، گرفتن رشوه در معاملات خارجي، تباني در معاملات دولتي و دخالت وزرا، نمايندگان مجلس و كارمندان در معاملات دولتي و اعمال نفوذ بر خلاف حق مقررات قانوني تحصيل مال توسط موجر، اختلاس رشوه دادن و گرفتن رشوه در موارد تخصصي امور اقتصادي.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.