وكيل روابط زناشويي

۲۱ بازديد

 

 

روابط زناشويي و مسائل مربوط به آن يكي از مسائل مهم هر جامعه است. ازدواج يكي از رايج ترين عقود در بسياري از كشورهاست و اين قرارداد يكي از رايج ترين عقود در كشور ما مي باشد. به همين دليل قانونگذاران كشور قوانيني را در خصوص روابط زناشويي تدوين كرده اند و همين امر باعث مي شود در برخي مسائل نياز به وكيل زناشويي احساس شود. اگر مردم قصد دارند با توسل به قانون به نتيجه برسند، بهتر است از وكيل كمك بگيرند تا پرونده حقوقي در سريع ترين زمان و به بهترين شكل به نتيجه برسد. در مسائل خانوادگي به وكيل خانواده و در مشكلات زناشويي به وكيل زناشويي نياز است. در اين مقاله به مشكلات خانوادگي و زناشويي مي پردازيم و همچنين تمامي مواردي كه حضور وكيل زناشويي به شما كمك مي كند را بيان مي كنيم.

وكيل زوجيت در طلاق

اگر زندگي مشترك به پايان برسد، طلاق راهي است كه قانون پيش روي ما گذاشته است. طلاق پايان قانوني زندگي مشترك است و پس از آن طرفين هيچ مسئوليتي در قبال يكديگر نخواهند داشت.

 


گاهي طلاق توافقي صورت مي گيرد كه در اين صورت مشكلات كمتر و از نظر سرعت و سهولت بهتر مي شود. اگر اين كار توسط وكيل زن و شوهر انجام شود، سرعت طلاق بيشتر مي شود.

 


گاهي اوقات طلاق غير توافقي است و اين نوع طلاق مشكلات زيادي را به همراه خواهد داشت، به خصوص زماني كه طلاق توسط زن مطرح شود. در اين گونه موارد نياز به وكيل ازدواج بيش از پيش احساس مي شود تا بحث حقوقي به نتيجه برسد و زمان زيادي را نبرد.

 


وكيل ازدواج در ازدواج

يكي از مواردي كه مي توانيد از وكيل ازدواج استفاده كنيد مربوط به قبل از ازدواج است. علاوه بر عقد ازدواج شما، قراردادهاي ديگري نيز مي توان منعقد كرد كه شرايط و شرايط زندگي يكي از طرفين را بهبود مي بخشد. به همين دليل براي ازدواج عاقلانه مي توانيد با وكيل ازدواج مشورت كنيد تا تمامي شرايط لازم براي انعقاد عقد ازدواج را در نظر بگيريد.

 


همچنين ممكن است در طول زندگي مشترك بين زوجين به دليل شرايط زندگي يا شرايط مندرج در قرارداد، مشكلاتي پيش بيايد. در اين صورت مي توان با انجام مشاوره حقوقي رابطه زناشويي مشكلات را حل كرد و وضعيت زندگي را به نحو بهتري متعادل كرد.

 


همچنين از زمان انعقاد عقد، زوجين بايد علاوه بر احراز شرايط مندرج در عقد، به وظايف زناشويي خود كه هم در عرف و هم در قانون تعيين شده است، عمل كنند. در صورت امتناع يكي از طرفين از انجام وظايف زناشويي، مي توان با مراجعه به وكيل زناشويي و مشاوره حقوقي، مسائل و مشكلات را برطرف كرد.

 


گاهي پيش مي آيد كه زن و شوهر به دليل مشكلاتي كه به وجود مي آيد، حقوق طرفين را سلب مي كنند. مثلاً ممكن است مردي همسرش را از خروج از خانه منع كند. در چنين شرايطي و زماني كه در زندگي مشترك با چنين مشكلاتي مواجه مي شوند، مراجعه به وكيل ازدواج چاره ساز خواهد بود. با مراجعه به وكيل خانواده مي توانيد اين گونه موارد را با كمك قانون به بهترين شكل حل كنيد.

 


مجموعه دعاوي ازدواج

بر اساس عقد نكاح، شوهر مكلف به پرداخت حقوق به زوجه است و تحت هيچ شرايطي نمي تواند از پرداخت آن امتناع كند. حقوق زن كه شامل مهريه، نفقه و نفقه ايام عقد است، هم در شرع و هم در قانون ذكر شده است و تحت هيچ شرايطي جز در موارد استثنا نمي توان از پرداخت آن امتناع كرد.

 


مهريه عندالمطالبه رايج ترين نوع مهريه در زمان حاضر است كه در اين نوع مهريه به محض درخواست زن بايد پرداخت شود. اما گاهي پيش مي آيد كه مرد از پرداخت اين حق خودداري كند. در چنين شرايطي زوجه مي تواند با مراجعه به وكيل زوجيت كه در زمينه جهيزيه تخصص دارد حقوق خود را مطالبه كند. نكته مهم اين است كه بر خلاف تصور، مهريه مربوط به زمان طلاق نيست و در طول زندگي قابل مطالبه است.

 


نفقه

نفقه يكي از حقوق مهم زن است كه در طول زندگي بايد پرداخت شود. طبق قانون، اگر مردي از پرداخت نفقه همسر خود امتناع كند، زن مي تواند شكايت كند. در اين هنگام دادگاه نفقه را با توجه به شرايط زن تعيين و مرد را به پرداخت آن محكوم مي كند. در صورت امتناع مجدد مرد از دادن نفقه، زوجه مي تواند خود را طلاق دهد. البته اين نكته تنها به عواقب مدني عدم پرداخت مهريه اشاره دارد و يكي از تبعات كيفري آن حبس مرد در صورت عدم پرداخت نفقه است. در چنين شرايطي حضور وكيل زناشويي مي تواند زوجه را در احقاق حقوق خود و رسيدن به اهداف خود ياري دهد.

 


گفتني است در قانون آمده است كه مرد بايد نفقه بدهد مگر اينكه زن به وظايف زناشويي خود عمل نكند. اين مورد كه از آن به عنوان نشوز ياد مي شود مانع دريافت نفقه زن محسوب مي شود. زن مجرد مستحق دريافت نفقه نيست و نمي تواند به دليل عدم دريافت نفقه شكايت كند.

در چنين شرايطي مرد مي تواند براي جلوگيري از تضييع حقوق خود با مراجعه به وكيل ازدواج اظهارات خود را بيان كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.