هزينه وكيل طلاق

۹ بازديد

 

 

هزينه وكيل طلاق يك طرفه

وكلاي زيادي در كشور وجود دارند كه حتي براي ساده ترين پرونده هاي حقوقي مبالغ هنگفتي را دريافت مي كنند. اين امر باعث شده تا مردم از وكيل گرفتن خودداري كنند و مشكلات خود را به تنهايي حل كنند كه در نهايت باعث شكست آنها مي شود. زوجين پس از طلاق نيز دچار مشكل مالي مي شوند و علاوه بر مخارج خود بايد براي طلاق هزينه كنند اعم از هزينه هاي حقوقي، هزينه هاي مربوط به حقوق طرف مقابل و... بنابراين هزينه وكيل نيز مي باشد. يك نگراني براي آنها

ماده 1130 مكمل ماده 1119 قانون مدني است كه به شرح زير نوشته شده است:

 


اگر مدت عقد موجب عسر و حرج زوجه باشد، مي تواند به حاكم شرع مراجعه و تقاضاي طلاق كند. اگر موارد فوقعسر و حرج در دادگاه ثابت مي شود، دادگاه مي تواند زوج را به طلاق اجباري كند و در صورت عدم امكان اجبار با اذن حاكم شرع طلاق داده مي شود.

 


تبصره (1397/4/29) - عسر و حرج موضوع اين مقاله به وجود آمدن حالتي است كه ادامه زندگي را براي زوجه مشكل و تحمل آن را مشكل مي‌كند و موارد زير در صورت تأييد دادگاه صالح از مصاديق عسر و حرج محسوب مي شود:

 


ترك زندگي خانوادگي توسط همسر براي حداقل شش ماه متوالي يا نه ماه متناوب در يك سال بدون عذر موجه.

اعتياد همسر به يكي از انواع مواد مخدر يا اعتياد وي به مشروبات الكلي كه باعث اختلال در زندگي خانوادگي شده و امتناع يا عدم امكان اجبار وي به ترك

ضرب و شتم يا هرگونه سوء رفتار مستمر زوج كه برحسب حال زوجه قابل تحمل نباشد.

همسر مبتلا به بيماري رواني صعب العلاج يا ساري يا هر بيماري صعب العلاج ديگري كه زندگي مشترك را مختل كند.

علاوه بر موارد فوق، هر مورد ديگري كه موجب عسر و حرج زن باشد با استناد به آن قابل طلاق است. اما در اين موارد هزينه طلاق يك طرفه بايد توسط وكيل پرداخت شود. در اين موارد وكيل با اسناد معتبر و محكمه پسند از موكل خود دفاع مي كند. بديهي است كارشناس حقوقي اظهارات خود را بيان مي كند و دادگاه را در صدور حكم طلاق بهتر قانع مي كند.

 


اگر صيغه طلاق از طريق طلاق غير توافقي صادر شود، مهريه باقي مي ماند و مرد بايد تمام حقوق خود را بپردازد. در مواقعي كه مرد از پرداخت مهريه امتناع مي كند، مي توانيد با پرداخت حق الزحمه وكيل طلاق يك طرفه يا وكيل مهريه حق را بگيريد.

 


يكي از موارد ديگري كه زن مي تواند طلاق دهد در ماده 1129 آمده است:

 


«در صورت امتناع زوج از دادن نفقه و عدم اجراي حكم و الزام او به پرداخت نفقه، زوجه مي‌تواند براي طلاق به حاكم رجوع كند و حاكم زوج او را مجبور به طلاق كند، همين‌طور است. اگر شوهر نتواند نفقه بدهد».

 


نفقه يكي از حقوق زن است كه در هر صورت بايد پرداخت شود. عواقب كيفري عدم پرداخت نفقه به زندان و عواقب قانوني آن طلاق است. در وهله اول دادگاه مرد را به پرداخت نفقه محكوم مي كند و در صورت ادامه امتناع مرد از پرداخت آن، زن مي تواند خود را طلاق دهد. در چنين شرايطي با پرداخت حق الزحمه وكيل طلاق يك طرفه مي توانيد خيلي سريعتر و راحتتر به نتيجه دلخواه برسيد. همچنين قابل ذكر است كه طلاق مانعي براي دريافت نفقه نيست و زن مي تواند پس از طلاق تقاضاي نفقه كند. ميزان نفقه را دادگاه با توجه به شرايط زن تعيين مي كند و مرد به پرداخت آن محكوم مي شود. همچنين اگر بعد از طلاق، زن از مرد حامله شود، مرد بايد تا زمان لقاح نفقه زن را بپردازد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.