انتقال اموال قبل از تقاضاي جهيزيه

۲۰ بازديد


انتقال اموال قبل از تقاضاي جهيزيه
شما قطعاً بسياري از ادعاهاي مربوط به جهيزيه و خواستار آن از دوستان و خانواده خود را شنيده ايد. در حقيقت ، جهيزيه يكي از حقوق قانوني زنان است و زنان مي توانند تحت هر شرايطي آن را از همسران خود دريافت كنند. حال خوب است بدانيد كه اين روزها مردان معمولاً به دنبال روشهاي مختلفي براي جلوگيري از پرداخت جهيزيه به همسران خود هستند و ممكن است براي جلوگيري از آن هر كاري انجام دهند! يكي از اقداماتي كه مردان معمولاً براي جلوگيري از پرداخت جهيزيه انجام مي دهند ، انتقال اموال قبل از تقاضاي جهيزيه است. در ادامه ، ما اين موضوع را به طور كامل بررسي خواهيم كرد. به ما بپيوند. آيا انتقال اموال قبل از خواستار جهيزيه جرم محسوب مي شود؟
در قانون معامله ، فرار از دين يك جرم محسوب مي شود و مجازات براي آن تعيين مي شود. طبق ماده 4 شيوه اجراي مجازات هاي مالي ، اگر شخصي با قصد فرار از دين و تعهدات مالي خود ، اموال را به شخص ديگري منتقل كند ، عمل وي يك جرم محسوب مي شود و مجازات وي حبس است و اگر آگاهانه انتقال دهنده آگاهانه است و آگاهانه قبلاً چنين معامله اي را انجام داده است ، وي همچنين همدست در اين جنايت محسوب مي شود ، در اين صورت همان ملك ، و اگر ملك نابود يا منتقل شده باشد ، همان يا قيمت آن از دارايي انتقال دهنده گرفته مي شود به عنوان جريمه و به متقاضي داده مي شود. با اين حال ، طبق توضيحات زير ، انتقال اموال قبل از تقاضاي جهيزيه فرار از دين محسوب نمي شود ، بنابراين اين يك جرم يا مجازات نيست. آيا انتقال اموال قبل از خواستار جهيزيه فرار از دين را در نظر گرفته است؟
نه خوب است بدانيد كه اگر دارايي اين مرد قبل از دادخواست جهيزيه يا تقاضاي جهيزيه از زن بدست آيد ، به عنوان فرار از دين در نظر گرفته نمي شود. در حقيقت ، درست همانطور كه جهيزيه يك حق است و زنان حق آن را دارند ، مالكيت ملك حق انجام هر كاري را كه مالك مي خواهد با آن انجام دهد ، ايجاد مي كند. بنابراين ، در صورت انتقال ملك قبل از جهيزيه ، فرار از دين محسوب نمي شود.

آيا انتقال ملك قبل از تقاضاي جهيزيه يك معامله رسمي است؟
خوب است بدانيد كه تحت شرايط خاص ، انتقال ملك قبل از خواستار جهيزيه مي تواند يك معامله رسمي در نظر گرفته شود. قبل از آن ، بهتر است مفهوم معامله رسمي را بررسي كنيم. منظور از معامله رسمي در انتقال ملك قبل از تقاضاي جهيزيه چيست؟
در حقيقت ، آن را معامله رسمي خوانده مي شود كه به شكل واقعي خود انجام نمي شود و پول بين طرفين معامله رد و بدل نمي شود و در نتيجه ، هيچ يك از طرفين معامله قصد و هدف انجام آن را ندارند معامله اگر چنين شرايطي وجود داشته باشد ، مي توان ثابت كرد كه معامله يك معامله رسمي است و پس از طي كردن روند ، دادگاه دستور لغو چنين معامله اي را صادر مي كند.

حال اگر مردي پس از پياده سازي همسرش با اموال خود سر و كار داشته باشد ، گفته مي شود كه اين معامله رسمي است و دادگاه آن را باطل مي كند. حال ممكن است سوالي داشته باشيد كه اگر مرد قبل از خواستار جهيزيه از زن ، ملك را منتقل كند ، اين تعهد چيست؟ آيا مي توان آن معامله را رسمي در نظر گرفت؟ توجه داشته باشيد كه اگر چنين وضعيتي وجود داشته باشد ، يعني وقتي مرد به دليل جهيزيه به همسرش بدهكار است ، اگر معامله انجام دهد و به عنوان مثال ، اموال خود را به يكي از بستگان خود منتقل كند ، اين معامله اساساً رسمي تلقي مي شود ، مگر اينكه كسي كه مي تواند ثابت كند كه به هيچ وجه رسمي نيست مانند پرداخت پول و غيره. با توجه به آنچه گفته شده است ، معمولاً اثبات رسمي بودن معامله اي كه قبل از تقاضا براي جهيزيه اتفاق مي افتد آسان نيست ، اما اگر چنين باشد معاملات اگر تقاضا براي جهيزيه انجام شود ، معمولاً ثابت مي شود كه معامله رسمي است و دادگاه نيز چنين معاملات را راحت تر لغو مي كند. در اين صورت ، توقيف اموال اين مرد براي مبلغ بدهي وي صادر مي شود؟
خوب است بدانيد كه اگر شرايطي وجود داشته باشد ، دادگاه به درخواست همسر ، تصرف اموال مرد را صادر مي كند ، مانند ؛

به طور كلي ، مالي وجود دارد.
انتقال دهنده همچنين بايد از هدف و اهداف انسان آگاه باشد.
همسر مي تواند ثابت كند كه معامله انجام شده توسط اين مرد غير واقعي بود.
همسر بايد ثابت كند كه هدف اين مرد در انجام معامله فرار از دين بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.