به اجرا گذاشتن مهريه چقدر طول مي كشد؟

۲۹ بازديد


اجراي مهريه چقدر طول مي كشد؟
يكي از راه هايي كه زن مي تواند مهريه خود را دريافت كند، اجراي مهريه است. اما مدت زمان اجراي مهريه يكي از سوالات و دغدغه هاي مردم است. مهريه يكي از حقوق زن است و به موجب عقد نكاح متعلق به زن است. اما گاهي با وجود مطالبه مهريه زن، مهريه را نمي پردازد و زن مجبور مي شود به طرق ديگري اقدام كند.

يكي از مهم ترين راه هاي مطالبه مهريه اجراي مهريه است. گفتني است اجراي مهريه از نظر قانوني موجب تسريع در دريافت مهريه نمي شود و رسيدگي در اين موارد طولاني است. اما اجراي مهريه و دريافت حكم جذب همسر مي تواند او را براي پرداخت مهريه تحت فشار قرار دهد.

بنابراين در پاسخ به اين سوال كه اجراي مهريه چقدر طول مي كشد، زمان اقدام و وصول حكم توقيف چندان طولاني نيست، اما مدت رسيدگي و دريافت مهريه طولاني است و حتي ممكن است چندين سال طول بكشد. در صورت اطمينان از تمكن مالي زوجين براي پرداخت مهريه، بهتر است علاوه بر اجراي مهريه، از طريق اجراي ثبت، فهرست اموال مرد را نيز ارائه و اموال را تصرف كنيد. اتفاق افتادن

در اين صورت امكان پرداخت مهريه در زمان كوتاه افزايش مي يابد. همچنين مي توانيد با مطالبه مهريه مرد را از بيرون رفتن منع كنيد كه اين امر نيز مي تواند در پرداخت مهريه در مدت كوتاهي موثر باشد. اگر مطالبه مهريه مربوط به طلاق باشد در اين صورت اين اقدام مي تواند راهگشا باشد. be اما اگر قصد طلاق نداريد، لازم به ذكر است كه علاوه بر نگراني از زمان اجراي مهريه، اين مشكل نيز وجود دارد كه اين عمل مي تواند اساس زندگي مشترك شما را از بين ببرد. اگر بتوانيد با توافق و رضايت طرفين مهريه خود را دريافت كنيد اين كار منطقي تر و سريعتر است.

تبصره: هزينه دادرسي اجراي مهريه به عهده زوجه مي باشد.
همچنين طبق قانون مهريه تا 110 سكه براي ضمانت اجراي نكاح وجود دارد. يعني براي 110 سكه يك مرد دستگير مي شود اما بيشتر از آن نمي توان مرد را زنداني كرد.
اگر قصد مصادره اموال مرد را براي پرداخت مهريه داريد بايد با عرضه مناسب معادل 3.5 سكه از كل مطالبه شده به دادگاه ارائه شود.
در اين مقاله به اين سوال پاسخ داديم كه اجراي مهريه چقدر طول مي كشد؟ براي كسب اطلاعات بيشتر و مشاوره حقوقي در خصوص دريافت مهريه و در صورت نياز به استخدام وكيل مناسب مي توانيد به سايت آواي وكيل مراجعه نماييد.

فراموش نكنيد كه زمان در فرآيند دريافت جهيزيه بسيار مهم است. به همين دليل مدت زمان اجراي جهيزيه براي شما مهم است. در زمان وصول جهيزيه انجام هر كاري و هر اقدام قانوني در زمان مناسب بسيار مهم است. تاخير شما در اقدام ممكن است مدت دريافت مهريه شما را ماهها به تاخير بيندازد. به همين دليل است كه دانستن زمان مناسب براي انجام هر كاري مهم است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.