اثبات نافرماني مرد

۸ بازديد

 

 

دادخواست اثبات عدم تمكين كه توسط مرد تنظيم و به دادگاه تقديم مي شود، موجب اقدام قانوني براي الزام زن به تمكين مي شود. يعني مرد مي خواهد در دادگاه ثابت كند كه همسرش معاند و معاند است و از دادگاه مي خواهد زن را به زندگي مشترك در زمان صدور حكم محكوم كند. لذا در اين مقاله به اختصار عنوان را برهان عدم تمكين مرد مي ناميم. يعني اثبات عدم تمكين زن كه بايد توسط مرد ثابت شود. اطاعت يعني چه و چگونه به چند قسمت تقسيم مي شود؟

وكيل تمكين مي گويد: معناي لغوي تمكين قدرت و سلطنت است. اما در اصطلاح به معناي اطاعت و اطاعت زن از مرد و انجام وظايف زناشويي توسط زن است. به همين دليل نام اين مقاله را براي اثبات نافرماني مردان براي پاسخ به بسياري از سوالات شما انتخاب كرده ايم. اطاعت به دو قسم عام و خاص تقسيم مي شود. اطاعت خاص مربوط به امور جنسي است و زن بايد با شوهر خود صميميت عادي داشته باشد و از آميزش خودداري نكند مگر اينكه دليل موجهي مانند عذر شرعي يا امراض جنسي و جنسي داشته باشد. البته اين تنها وظيفه زنان نيست و مردان نيز بايد نيازهاي جنسي زنان را تامين كنند. بنابراين، تكليف جنسي از وظايف مشترك زن و مرد است.

مكين مرد در اين دعوا، مرد مي خواهد عدم تمكين خود را به همسرش ثابت كند، اثبات عدم تمكين خاص بسيار مشكل و گاهي غير ممكن است. زيرا كاملا خصوصي است و دادگاه ها صلاحيت ايجاد آن را ندارند. و اگر زن در خانه مشترك زندگي كند، اطاعت خاصي هم انجام مي دهد. اطاعت عمومي مربوط به وظايف عمومي زنان و انجام اين وظايف توسط زنان است; مانند بودن در منزل مشترك و خارج نشدن از منزل و مواردي از اين قبيل كه در زمره تمكين كلي قرار مي گيرد.

نكته: وقتي صحبت از اطاعت به ميان مي آيد، اذهان عمومي بيشتر درگير انجام وظايف زنانه است. در حالي كه اطاعت در مورد مردان نيز صدق مي كند و مردان نسبت به زنان وظايفي دارند.

به كي ميگن شيطون؟

نقطه مقابل اطاعت عجز است و زني كه از شوهرش سرپيچي كند نالايق مي گويند. در اصطلاح حقوقي، زن نافرمان زني است كه از دستورات و خواسته هاي معقول شوهرش پيروي نكند. بنابراين در صورت اثبات عدم تمكين زوج، زوج عملاً عدم صلاحيت زوجه را ثابت مي كند.

دادخواست عدم تمكين مرد چيست؟

اين وكيل دادگستري در دعاوي خانوادگي مي گويد: زن با اقامه خطبه عقد دائم مكلف به انجام وظايفي است كه شرع و عرف و شرع بر عهده او گذاشته و در اين زمينه بايد به آنها عمل كند. اما اگر زن به دلايل ناموجه از وظايف خود سرپيچي كند، مرد مي تواند از عدم تمكين او شكايت كند. يعني ثبت دادخواست عدم تمكين زن.

جلسه تمكين چه زماني در دادگاه برگزار مي شود؟

وقتي مردي به دليل عدم تمكين همسرش از طريق مراجع قضايي دادخواست عدم تمكين مي كند، زن موظف است در مهلت مقرر به خانه برگردد و به زندگي خود بازگردد. اما اگر قصد بازگشت نداشته باشد، دادگاه انطباق تشكيل مي شود و زن مي تواند دلايل عدم تمكين خود را در اين دادگاه مطرح كند. حال سؤالي كه مطرح مي شود اين است كه در دادگاه معاند چه بايد گفت؟ اين سوالي است كه بعداً به آن خواهيم پرداخت.

دفاع در دعوي براي اثبات عدم تمكين مرد

وكيل تمكين مي گويد: در دادگاه تمكين مردي از خروج همسرش از خانه و عدم حضور زن در خانه مشترك شكايت مي كند. و دوست دارد همسرش با هم به زندگي و خانه بازگردند. اما زن ممكن است به درخواست مرد پاسخ ندهد و بنا به دلايل خود قصد مشتركي براي بازگشت به خانه نداشته باشد. بنابراين زن بايد در دادگاه تسليم حاضر شود و دلايل عدم تمكين خود را به دادگاه مطيع بگويد تا دادگاه تشخيص دهد كه آيا اين دلايل موجه است يا خير.

نكته: از دلايل ارائه شده توسط زن در جلسه رسيدگي به موضوع اثبات عدم تمكين مرد مي توان به بداخلاقي مرد، خيانت هاي مرد، بي احترامي به زن، اعتياد و استعمال مواد مخدر، ناامني جسمي و جاني و ... اشاره كرد. به گونه اي كه باعث شده زنان از ترس ناموس و پول و آبرو خانه را ترك كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.